Mama’s Buitensport

Wat
Ben jij zwanger of in het afgelopen jaar bevallen? Wil jij je graag (weer) fit en energiek voelen? Dan zijn de sportieve buiten programma’s van Mama’sTijd wellicht wat voor jou. Voor zwangeren en jonge moeders is het extra belangrijk om te bewegen. Een goede conditie zorgt ervoor dat je energieker je bevalling ingaat en dat je lichaam sneller herstelt ná je bevalling. De drempel om (weer) te gaan bewegen is soms hoog. Wanneer je dit in groepsverband doet kan dat stimulerend werken. Tevens wordt het als inspirerend ervaren om andere zwangeren en jonge moeders te ontmoeten die in dezelfde fase zitten als jij. Bewegen en buiten zijn zorgen ervoor dat je:

  • Beter slaapt;
  • minder stress ervaart;
  • je lichaam en geest ontspant;
  • werkt aan je conditie;
  • Je lichaam sterker en soepeler maakt;
  • minder piekert;
  • de werking van je darmen stimuleert en dus minder last van verstopping kan ervaren;
  • je bloeddruk kan verlagen;
  • weerstand verhoogt;
  • je rug en buikspieren versterkt en zo dus ook je core sterker maakt (vooral ná je bevalling belangrijk);
  • Plezier ervaart.

Voor wie
Voor zwangeren vanaf het begin van hun zwangerschap tot zolang ze zich goed voelen.
Reeds bevallen vrouwen kunnen starten vanaf ongeveer 6 weken na hun bevalling tot ongeveer een jaar na de bevalling.  Wanneer je last hebt van je bekken, is bewegen juist een pré. Mits je naar je grenzen luistert.

Conditie
Je hoeft geen top conditie te hebben maar vooral gezonde zin. De omgeving en de oefeningen die ik je aanreik, zorgen ervoor dat ieder in haar eigen tempo mee kan doen.
Het belangrijkste is dat je tijdens de training trouw bent aan je eigen tempo en grens. Dat je je aanpast waar nodig en dat je jezelf uitdaagt als mogelijk.

Op maat
De geef per oefening meerdere opties zodat iedereen alles mee kan doen, in welk trimester je ook zit. Hierbij hou ik rekening met bekkenklachten, eventuele diastase is de bekkenbodem en bijbehorende oefeningen een belangrijk thema dat voorbij komt.

Inhoud lessen 

  • Spierversterkende oefeningen
  • Kracht training
  • Cardio
  • Inzicht en kennis rondom bekkenbodem(spieren)
  • Balans oefeningen (met de focus op je core)
  • Uithoudingsvermogen
  • Extra aandacht voor buik, billen, rug en bekken(bodem)
  • Aandacht voor verschillende thema’s die spelen in het leven van zwangere en onlangs bevallen vrouwen.

Het weer
De les gaat altijd door, bij elk weer type.

Kosten
Je kan kiezen tussen een 5-rittenkaart of een 10-ritten kaart. De 5-rittenkaart is in totaal 6 weken geldig en bedraagt 50,00 euro. De 10-rittenkaart is in totaal 12 weken geldig en bedraagt 100,00 euro. Vakanties niet inbegrepen.

Locatie en Tijd
Adres: bij de molen achter Laco. Parkeren kan bij Laco (Tiendweg 9), of tegenover de glasfabriek (Lingedijk 8, net voorbij de glazen toren).
Tijd: woensdagochtend van 09.00 tot 10.00 uur.