Herstel Cursus

Je bent net bevallen.

Je periode ná je bevalling, wanneer de kraamhulp weer naar huis is en partners meestal weer gaan werken…is vaak een periode van zoeken. Aandacht voor jezelf vind ik hierin een absolute noodzaak om goed die eerste periode door te komen. Ik noem deze fase ook wel ‘het vierde semester’.

Wat ik zelf lastig vond toen ik moeder werd, was de overgang van “heel veel aandacht tijdens mn zwangerschap” naar “een stuk minder aandacht ná mn zwangerschap” en dat gecombineerd met het ontdekken van, en ruimte geven aan mijn nieuwe rol als moeder. Daarom heb ik deze herstelcursus ontwikkeld. Zie het als een moment om lichamelijk even afstand te doen van thuis. Een moment van tijd en aandacht voor jezelf, voor wie jij bent. En ook met aandacht voor de toekomst: wat zijn jouw wensen, hoe maak je daar weer contact mee, en hoe zet je haalbare stappen om die wensen (zoveel mogelijk) te verwezenlijken. Neem gerust contact met me op wanneer je nog vragen hebt.

In de herstelcursus is er gedurende zes weken aandacht voor:

  • Fysiek herstel (core, buik en rug)
  • Beginnende sport oefeningen zodat je straks zelf weer verder kan
  • Diastase
  • Bekkenbodem weer sterk maken
  • Yoga oefeningen (voor souplesse en bewustwording van je lichaam om je grenzen te voelen en te accepteren)
  • Tik technieken
  • Mindfulness
  • Korte en lange termijn doelen
  • Gevoelens rondom baby, partner, vrienden, familie
  • Je nieuwe rol als moeder
  • Hoe kijk je terug op je bevalling
  • Hechting baby en moeder
  • Ontspanningsoefeningen
  • Uitwisselen van ervaringen met andere moeders.